Klantervaringen

Speurtocht en lange adem

Groep 5: de cito scores worden steeds minder. Wat juf, school en wij ook proberen, het lukt je niet. We besluiten in overleg met juf toch maar een test aan te vragen. We snappen het niet. Je hebt het namelijk wel in je, maar het komt er niet uit! Waarom niet!?

Na een eerste afwijzing laten we je bij een ander bureau testen en daar komt naar voren dat je een groot verschil hebt tussen je performale en verbale geheugen. Samen met de juffen van groep 6 gaan we op speurtocht! We komen uit bij Leerpraktijk Haren van Andrea Heinemann. In april ga je 3 dagen naar Andrea toe voor een Daviscounseling, de week daarna nog 2 dagen. Wij en school krijgen opdrachten om met jou te doen op het gebied van lezen en concentratie. Samen met je juffen hebben we een aantal gesprekken en gaandeweg wordt je concentratie stapje voor stapje beter. Je cijfers gaan omhoog, maar echt geloven…………….dat blijft moeilijk! De cito week, je spreekbeurt! We zien je zelfvertrouwen weer toenemen. Zou het dan echt?

Ja, het is echt!

De eerste stappen zijn gezet! Een groot deel van je cito scores heb je opgehaald van een E naar helemaal een C-score. Wat zijn we trots!

De afspraken voor volgend jaar staan alweer gepland met Andrea, school en ons. We zijn er nog lang niet, maar we zijn op de goede weg. En het allerbelangrijkste is:

Je straalt weer en je komt weer lekkerder in je vel te zitten.

Zo, nu eerst vakantie! En daarna pakken we de draad weer op!

Andrea, bedankt voor deze positieve verandering. Zonder jouw aanpak en hulp hadden we deze stappen nooit gezet. Op naar het nieuwe schooljaar in groep 7!

(vader van Teun, 9 jaar)

 

Onze zoon Daan had het geluk om met Andrea te mogen werken aan zijn zelfvertrouwen. Want ook dáár blijkt de Davismethode goed inzetbaar. Daan heeft een redelijke hoog IQ met de bijbehorende afwijkende denktrant. Prachtig, maar de leerweg op de gemiddelde school is daar niet op ingericht. Hij is gaan twijfelen over zijn eigen capaciteiten als gevolg daarvan.
Andrea heeft hem met de prachtige tools van de Davismethode en met haar warmte en speelsheid, inzicht gegeven in zichzelf en hem manieren geleerd om om te gaan met zijn uitdagingen. En ze heeft ook daadwerkelijk bepaalde blokkades in zijn gevoel van eigenwaarde weten op te ruimen. Haar intensieve trainingen heeft Daan zelf als héél héél positief ervaren, hij had iedere keer erg veel zin om er naar toe te gaan. Belangrijkste effect van Andrea’s werk met Daan: hij heeft weer zelf het stuur in handen!

(moeder van Daan, 12 jaar)

 

Wij kregen in december te horen dat onze jongste zoon dyslectisch is. Fijn nu wisten we wat er aan de hand was, want het ging op school steeds moeizamer. Een kennis vertelde me over jouw methode en nadat ik me in de Davismethode had verdiept en vooral ook in het beelddenken ging bij mij wel een lampje branden. Zou dit misschien ook bij ons spelen? We kwamen via die kennis met elkaar in contact en we besloten het maar gewoon te gaan proberen. Dus op naar Haren. Onze zoon vond het ontzettend leuk bij jou Andrea! Hij heeft veel geleerd. Omdat het een echte doener is sprak de methode hem heel erg aan. En het blijkt dus een echte beelddenker te zijn!

We hebben de afgelopen maanden heel wat geoefend thuis en met de nieuwe inzichten gaat het steeds beter. Onze zoon heeft weer plezier in het lezen en krijgt op school daar waar het lukt extra ondersteuning met plaatjes. Vorige week hadden we een gesprek over hoe het nu gaat. De resultaten zijn zichtbaar verbeterd en wat minstens zo belangrijk is dat het zelfvertrouwen en het plezier enorm zijn toegenomen.

Andrea bedankt!!!

(moeder van J., 9 jaar)

 

Concentreren ging niet echt goed bij mij. In de klas was het niet te doen bijna. Daarom kreeg ik hulp in leren en concentreren. Iets leuks en speciaals! Hier leerde ik van alles. Ik leerde de drie hulpmiddelen voor leren en concentreren, allemaal even leuk! vooral werkte ik met klei en dat is perfect om te leren. Gewoon met klei iets maken en daarbij leren! Maar ook balansoefeningen, boogschieten en met balletjes oefeningen doen! Het is net spelend leren!

Nadat ik geholpen ben, ben ik vooruit gegaan! De drie hulpmiddelen werken en ik werd er alleen beter van.Veel kinderen met leerproblemen kunnen dit doen. Om te stimuleren! Een perfecte hulp!

K. (12 jaar)